Direktlänk till inlägg 6 december 2008

Gråmysväder...

Av eva - 6 december 2008 15:23

Lokalradions metrolog sa att hennes namn för det gråa och trista väder, som vi har nu, är just gråmysväder. Det är grått väder ute och vi kan sitta inne och mysa. Och en sådan lördag har jag haft idag. Hade tvättstugan igår kväll, så dagen började med en stund i mangelrummet. Men det är nog det enda "vettiga" jag gjort idag. Sedan har jag legat i soffan  och tittat på inspelade program på videon. Eftersom jag är trött på kvällarna, så blir det en del program jag måste banda.


Jag sitter med i brf styrelse och vi har en medlem i föreningen som har brutit mot både en och annan av våra stadgar när han har renoverat sin lägenhet. Och inte bara det: han har kört över styrelsen och hela föreningen genom att gå bakom vår rygg med denna renovering/ombyggnad. När grannar klagat över störande ljud i trappen och undrat om vi i styrelsen visste vad han sysslade med, så svarade han ja. Nu har vi kopplat in en jurist på detta. Flera kvällar har vi i styrelsen träffats och pratat om hur vi ska agera och jag är sekreterare så jag måste ju renskriva alla våra möten. Och nu gäller det verkligen att vara noga med vad jag skriver. Alla protokoll är ju offentliga handlingar, så jag bara väntar på den dag då han ringer och begär en kopia på protokollen.  Som tur är styrelsen enig om hur vi ska agera och att vi behöver hjälp av en sakkunning, dvs en jurist. Det lär nog bli en riktig långkörare i föreningen för han lär ju inte ge sig i första taget!


Önskar er alla en riktig skön 2:a advent och glöm inte att blåsa ut ljusen. Kram

 
 
Ingen bild

Leva

7 december 2008 00:27

Hej! Håller på att fixa med min blogg och därför har jag stängt den för ALLA just nu...just för att jag inte ska behöva känna nån stress.
Önskar dig en trevlig andra advent.
Kram

 
Ingen bild

Christa

8 december 2008 09:14

Ja isf har vi haft VÄLDIGT mkt mysväder sista veckorna *fniss*
Men lite mysigt är det allt att sitta inne.
Kura i soffhörnan efter en hundpromenad i det grå om inte känns lika mysigt medan man är ute i det.
Hoppas allt är bra med dig
Kramiz
Christa

 
Häxmamman

Häxmamman

10 december 2008 16:26

VAd tråkigt att behöva ordna sådant här före jul...

MAn vill inte hålla på att bråka nu när man planerar för en trevlig helg/Kramar

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards