Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Julpysseldag

Av eva - 16 december 2008 20:00

Idag har vi haft julpyssel hela dagen. I varje klassrum är det en pysselstation och en vuxen är ansvarig där. Det har tillverkats smällkarameller, julkort, tomtar av tändsticksaskar, ljuslyktor, julbonader, änglar mm.

Barnen är fria att gå runt hur de vill. När de kommer in i ett rum frågar de om det finns plats för dem. Får de nej så går de till någon annan pysselstation och får sedan återkomma. Detta upplägg fungerar jättebra. Vi har avbrott för rast  och lunch som vanligt. Innan lunch går alla barn till sina respektive klassrum, så att du som klasslärare kan kolla att alla är där.

Barnen har gjort jättefina julpyssel idag och jag tror att de verkligen uppskattar friheten av att gå som de själva vill.

Eftersom vi har barn ifrån förskoleklass upp till och med år 3 så har vi olika svårighetsnivåer på en del pyssel, tex julkorten.


Eftermiddagen har jag tillbringar hos tandläkaren och blev en tand  och en tusenlapp fattigare. Så nu svider det i munnen och i plånboken :-)   Det var inga större problem att få ut tanden, men problemet är att jag har svårt att gapa stort framförallt en längre tid.


Hoppas ni alla haft en bra dag.


Kram

 
 
Teija

Teija

19 december 2008 15:06

Ja, det där med att gå till tandis är verkligen ett nödvändigt ont! Har själv varit hos tandläkaren, först rotfyllt och nu skall det på en krona men det är inte klart ännu... Håller med om att det är jättejobbigt att gapa länge! Ha en trevlig helg:)

http://varannandag.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards