Alla inlägg den 28 mars 2009

Av eva - 28 mars 2009 11:05

ja, detta har varit min sysselsättning de tre senaste veckorna. Det är bronkiten som slagit till, som den brukar göra i skarven mellan vinter och vår. Men denna gång verkar bronkiten vara riktig envis.


Förra helgen var jag iväg till närakuten och fick antibiotika, men hostan vill inte riktigt släppa. Så nu har jag bestämt mig för att öka dosen av astmaspray i en vecka. Detta är något jag kan göra själv när jag blir dålig. Men jag brukar dra mig för att göra det, för astmasprayen ger mig sömnsvårigheter. Men å andra sidan blir jag helt slut av allt hostande också. Så det är att välja mellan pest och kolera.


Idag har jag tid i tvättstugan, men sen lär jag inte orka göra så mycket mer. För så fort jag anstränger mig det minsta lilla, så får jag riktiga hostattacker. Som tur är vädret helgrått idag, så jag behöver inte känna att jag måste ut i vårvädret.


Hoppas ni har det riktigt bra. Jag önskar er en riktigt skön lördag och glöm inte: carpe diem!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards