Alla inlägg den 21 januari 2009

Av eva - 21 januari 2009 08:41

Nu är det 2½ vecka sedan jag var på vårdcentralen och läkaren fixade mitt nageltrång.

Första veckan såg det fint ut, visserligen vätskade såret. Men sedan dess har min stortå bara blivit rödare och rödare, mer svullen och öm. Har skött om min lilla tå jättenoga. Bytt kompress varje dag och använt antiseptisk salva. Så igår fick jag nog. När jag kom hem från jobbet ringde jag till vår så kallade Närakut och fick en läkartid samma kväll. Närakuten är till för att avlasta akuten på sjukhuset. Läkaren skrev ut antibiotika till mig. En dunderkur! Två tabletter morgon och kväll i tio dagar! Om inte tån blir bra nu, så vet jag inte vad jag ska göra.


Ska även se till att ringa en privatpraktiserande läkare och höra om jag kan få en tid för en operation där han tar bort en liten bit av längst ut och dödar roten, så att jag slipper nageltrång sedan.


Ha det så gott kära vänner och glöm inte: Carpe diem!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards