Alla inlägg den 19 juni 2009

Av eva - 19 juni 2009 22:51

Denna dag har varit kall och grå, dock utan regn. Hoppas ni andra har haft bättre tur med vädret.


På grund av det trista vädret så hoppade jag över dansen kring midsommarstången :-)  Jag har varit hemma hos ett par kompisar och ätit gott och umgåtts. Det blev grillningutomhus, men sedan satt vi inne och åt. Vädret inbjöd inte till att sitta utomhus att äta.


Senare på kvällen spelade vi spel, Pictionary. Det är som "Rita, gissa, spring" med utantag av springandet. Man spelar i lag och man ska ta sig runt en spelplan. Du ska rita, på tid, och dina lagkompisar ska gissa vad det är du ritar. Det enda de vet är vilket ämne det handlar om tex substantiv, verb mm. Jag kan inte rita alls, inte ens mina streckgubbar blir fina, men däremot är jag en hejare på att gissa. Ikväll skulle jag rita bröderna Marx. Jag hade ingen aning om  hur många de är. Känner igen två av dem. Den stumme lockhåriga med hatten samt en som alltid röker cigarr. Tyvärr hann tiden gå ut innan de kom med rätt gissning.


Faktiskt ett rätt så roligt spel. Och ju sämre man ritar desto roligare är det.


Hoppas ni alla haft en bra midsommarafton och jag önskar er alla en trevlig fortsättning på helgen. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards