Alla inlägg under juni 2009

Av eva - 6 juni 2009 17:23

Ja, det skulle jag behöva just nu. Min näsa rinner som en vattenkran och jag nyser var och varannan sekund. Nysningarna gör även att ögonen rinner. Läckage från alla håll med andra ord.


Något speciellt Nationaldagsfirande har det inte blivit för min del pga ovanstående skäl. Nöjer mig med att bänka mig framför tv:n ikväll och se hur andra firar denna dag.


Hoppas ni alla haft en bra Nationaldag.


Kram

Av eva - 4 juni 2009 18:47

För några veckor sedan läste jag ett inlägg på Sissis blogg, http://sissi-mor.bloggagratis.se, angående författaren Nora Roberts. Detta är en författare som Sissi verkligen gillar. Trots att jag aldrig läst något av henne, så har jag alltid klassat hennes böcker som "kiosklitteratur".


Löp och köp! Var Sissi kommentar till mig. Nu sprang jag inte och köpte en bok av henne, men däremot lånade jag en bok av Nora Roberts på biblioteket. Och gissa vad?! Jag gillade verkligen den! Inte alls någon sliskig "kiosklitteratur" med förutsägbar handling. Boken heter "Livsfarlig utsikt" och är jättebra.


Detta står på baksidan av boken: Reece Gilmore är på väg västerut från Boston. I ett brutalt rån förlorade hon alla sina arbetskamrater och vill nu lägga sina mardrömmar bakom sig. För en tid slår hon sig ner i det lilla samhället Angel's Fist. En dag ser hon hur en man tar stryptag på en kvinna. Men när hon når fram till platsen är paret försvunnet.


Ja, fördomen att Nora Roberts skriver "kiosklitteratur" är nu utraderad ur min hjärna.


Ha det så gott och sköt om er. Kram

Av eva - 1 juni 2009 19:02


Vänner är som ringar.

Du kan ha dem där hela tiden

utan att tänka på hur vackra de är.

Okänd tänkare

Ovido - Quiz & Flashcards