Direktlänk till inlägg 11 juli 2008

Lugna veckan

Av eva - 11 juli 2008 16:14

Det märks på fritids att det är semestertider nu. Som mest har vi haft sex barn denna vecka. Idag var vi tre barn och fyra personal. Kan ju inte påstå att vi slitit ihjäl oss denna vecka.


Igår var det utflyktsdag, men jag var inte med. Jag fick lov att åka hem istället, mina arbetskamrater (3 stycken) påstod att de klarade fem barn alldeles själva och jag tackade inte nej. Slutade en timme tidigare igår. Jätteskönt. De åkte hem till en personal som bor i nästa samhälle, cirka 15 kilometer från fritids där vi jobbar. Hon hade tagit hem maten som de skulle äta dagen innan, så de åt lunch där, lekte i hennes trädgård mm. Enligt barnen hade de haft en jätteskön dag.


Nästa vecka stänger förskolan och de barn som behöver omsorg får då vara hos oss på fritids. Det kommer också med en personal från förskolan. Kul att få träffa lite yngre barn, men hoppas de inte är för små. Fritidslokalerna är ju inte anpassade till småbarn. Alla leksaker och material ligger ju framme och småbarn kan ju stoppa både det ena och det andra i munnen. Undra om vi får blöjbarn?! Vi har inget skötbord och dusch. Men, men.... jag ska inte plocka ut några problem i förväg.


Ha en skön kväll. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards