Direktlänk till inlägg 17 juli 2008

Småbarn på fritids

Av eva - 17 juli 2008 20:06

Ja, nu är småknattarna varit på fritids nästan en vecka.  I år är det nio stycken barn från förskolan som är hos oss på fritids, när förskolan är stängd. Denna vecka har vi haft TRE fritidsbarn!


Det är ett helt annat jobb att ha småbarn, 3- och 4-åringar, på fritids. De kräver ett väldigt passande, mat att skära vid middagsbordet, påminna om att de måste gå på toaletten mm. Jag längtar inte tillbaka till förskolan, utan tacka vet jag mina "stora" fritidsbarn.


I morgon är det sista arbetsdagen innan tre veckors semester tar vid. Högtrycket kommer i mitten av nästa vecka, läste jag på text-tv:n.  Lagom till semestern.

Mina semesterplaner består av ingeting. Har bestämt för att inte åka ner till västkusten. Jag ska bara vara hemma och vila och ta det lugnt. Ett och annat besök till olika badplatser, lär det bli. Säkert en och annan dagsutflykt till någon närliggande stad. Jag har ju en del en-dags-kort som jag kan utnyttja.


Ha en skön kväll. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards