Alla inlägg den 8 november 2008

Av eva - 8 november 2008 12:12

I måndags började jag att jobba 75 % och det känns. Jag är jättetrött när jag kommer hem från jobbet. Jag jobbar sex timmar om dagen och är hemma fyra-tiden på eftermiddagarna. Då är jag hungrig och efter att ha lagat mat och ätit, så är det för sent att ta sig en liten tupplur. Därför har det blivit väldigt tidiga kvällar denna vecka. Trots att jag är trött så funkar det bra att jobba 75 %, jag känner att jag orkar med det. Att vara tillsammans med barnen på fritids och att vara i den ljudmiljön som är där är tröttande också.  Att gå in här på bloggen har jag bara inte hunnit med, tyvärr.


Men det känns ändå skönt att jobba 75 %. Det visar ju att vad det än är för sorts infektion jag har, så håller den sakta på att läka ut.


Jag ville bara tala om att allt är ok och önska er alla en riktig skön helg.

Nu ska jag laga lite mat, eller rättare sagt mycket mat, och frysa in matlådor. För det där med att laga mat på kvällarna när jag är jättetrött är inte kul, så därför lagar jag mycket på kvällen och fryser in matlådor. Sedan är det bara att plocka upp en matlåda när jag behöver.


Kram på er och carpe diem.

Ovido - Quiz & Flashcards