Alla inlägg den 25 november 2008

Av eva - 25 november 2008 17:42

... ja så känner jag mig nästan, för här har snön vräkt ner i två dagar, samt att det har blåst jättemycket. Men det är tur att jag inte bor ute vid kusten för där har det varit ännu värre.


Igår pulsade jag hem från bussen i snöstorm, naturligtvis motvind. När jag kommit halvvägs bestämde jag mig för att ta bussen sista biten för jag var så trött och kall. Efter 15 minuter hade det inte dykt uppe någon buss, så jag bestämde mig för att trots allt fortsätta att gå. Men när jag kommit till nästa hållplats kom bussen och jag hoppade på och åkte två hållplatser. Det var faktiskt riktigt skönt!


Barnen på skolan tycker att det är jättekul med all snön. De åker för fullt nerför vår lilla  kulle på skolgården. Idag har en del barn börjat att bygga en jättestor snöborg. Till allas stora bedrövelse är det mildare väder på gång! Jag bara bävar inför det. Tänk vad blött det blir när alla denna snö smälter. PLASK, PLASK och dyblöta kläder. FY!


Jag avslutar med några vinterbilder från min balkong. Ha det så gott och sköt om er. Kram




Ovido - Quiz & Flashcards