Alla inlägg den 9 november 2008

Av eva - 9 november 2008 10:25

Mitt lejon får absolut inte ligga på tangentbordet, men med jämna mellanrum tar han sig en promenad på det eller lägger sig på det.


Just nu har vi haft en diskussion om huruvida han får vara där eller inte. Han vägrar att acceptera att han inte får vara på tangentbordet. Nu har jag lyft bort honom från tangentbordet för femti-elfte gången, därför ligger han bakom datorn och tjurar. Se bild här nedan.

Av eva - 9 november 2008 10:08

I veckan funderade jag på vad jag skulle köpa till mina pappa på Fars dag. Skulle det bli strumpor i år eller kalsonger eller kanske en slips eller presentkort på Clas  Ohlson? Inget föll mig riktigt i smaken. En bok får det bli beslutade jag, men det är inte alltid lätt att välja böcker åt andra och det kostar ju en del att skicka paket här i Sverige.


Men då kom jag på: ett pocketogram får det bli. Det är en bokhandel här på nätet där du köper ett presentkort och sedan skickar du detta till personen som ska få presenten och han/hon får välja en bok bland deras cirka 125 titlar. Presentkortet innehåller en kod som mottagaren knappar in, som bevis på att de har ett presentkort. Presentkortet kan du antingen skicka via mail, printa ut det  och skicka som vanligt med snigelpost eller så kan bokhandeln skicka ett presentkort i ditt namn. När de valt bok skickas den hem på posten till mottagaren. Enkelt och bra.


Adressen till pocketogram är: www.pocketogram.se Fungerar jättebra och det dröjer inte många dagar från det att du valt bok till dess att den dyker upp i brevlådan.


Som namnet anger har de endast pocketböcker.


Ha en bra dag och glöm inte bort pappsen. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards