Alla inlägg den 12 september 2008

Av eva - 12 september 2008 12:31

Denna fina utmärkelse fick jag av Dockmamman. Tusen tack ska du ha.

Av eva - 12 september 2008 11:29

Igår kväll började jag hosta eller rättare sagt HOSTA! Ni ska bara höra hur det låter. Jag tar i ända nerifrån tårna och låter det gå genom hela kroppen och sedan ut genom munnen. Det värsta är att jag blir så trött! Det är jobbigt att hosta så där, men ändå kan jag inte låta bli. Därför bestämde jag mig för att vara hemma från jobbet idag. Tänkte att barnen och kollegorna skulle slippa höra mig. Nu är det bara grannarna som hör mig, men de är förhoppningsvis på sina arbeten.


Ja, sån här riktig hosta får jag ibland och det är skönt att vara hemma och vila när jag hostar som värst. Kör även med medicin och huskurer för att lugna ner hostan. Medicinerna består av hostmedicin med morfin i och att jag utökar dosen på min astmaspray. Jag älskar :-) min hostmedicin för den gör att jag zzzåååver zzzååå gott :-)   Huskuren är att vila och dricka mycket, men drycken ska vara rumstempererad så att det inte retar i halsen eller i luftvägarna.


Förmiddagen har jag och lejonet tillbringat i sängen och tittat på "Alvin och gänget". Jag älskar tecknade filmer. Vi båda gillade den.


Jag önskar er alla en riktig skön helg med härligt höstväder.


Kram och Carpe diem!

Ovido - Quiz & Flashcards