Alla inlägg den 29 september 2008

Av eva - 29 september 2008 13:49

..... är något jag verkligen ogillar! Min bostadstelefon är kopplad till NIX-registret och det funkar bra. Till mobiltelefonen har jag ett kontantkort som ej är registrerat, så på den får jag inga telefonsäljare.


Företag där jag redan är kund får ju lov att ringa trots Nix-spärren och idag blev jag uppringd av mitt telefonbolag. Eftersom jag har mitt telefonabonnemang hos dem skulle jag få en present. Mobilt bredband för 29 kronor i månaden året ut. Jag är inte intresserad av något mobilt bredband och det talar jag om för honom. Då blev han nästan otrevlig och försökte verkligen pracka på mig detta mobila bredband. Han var verkligen envis och när jag förklarade åter igen att jag inte var intresserad så snäste han av mig med: ja,ja det är ju ditt val!


Jag blev även "påhoppad" av en försäljare på stan och han var minst sagt lika envis, men inte otrevlig. Han ville att jag skulle byta elbolag. Eftersom jag och lejonet bor ensamma i en etta, så tjänar jag inte så där jättemycket pengar på att byta elbolag. Men jag fyllde i ett papper och så skulle jag få hem information om elbolaget om cirka två veckor.


När jag ser  försäljare på stan, brukar jag gå omvägar, låtsas att jag inte förstår vad de säger, plocka upp mobilen och låtsas besvara ett samtal.  Ja, det finns en del sätt att smita undan. Försäljaren idag var smart. Han och hans två kollegor stod precis utanför entréen till en av galleriorna i stan. Och denna entré är inte bred, så där gick det inte att smita undan.


Nu ska jag gå ut och njuta av höstvädret. Hoppas att det inte står några försäljare i skogen bakom något träd.


Ha det så gott och sköt om er. Kram

Av eva - 29 september 2008 05:54


 Den högst lyckan i livet

är förvissningen om att

vara älskad för sin egen skull,

eller rättare sagt;

att vara älskad trots sig själv.

Victor Hugo

Ovido - Quiz & Flashcards