Alla inlägg den 26 september 2008

Av eva - 26 september 2008 18:18

... ja det kan man verkligen säga att jag har haft. Det har varit en underbar höstdag. Solen har stuckit fram mellan molnen och det har varit omkring 15 plusgrader och vindstilla.


Igår och idag var det studiedagar för oss personal och ledigt för barnen. Gårdagen tillbringade jag på sista föreläsningnen i det som kallas ART, agression replacement training. Hela den här kursen har varit jättebra.


Vid näst sista tillfället fick vi en läxa i form av att vi vid sista tillfället, dvs, igår skulle genomföra en moralövning i gruppen. Min grupp hade valt att göra en "heta-stolen-övning", men det hade två grupper före oss också valt. Som tur var skulle vi redovisa efter lunch, så vi hann byta övning.

Vår övning var en "rangordningsuppgift". De fyra grupperna fick varsitt papper där det stod sex olika påståenden som de skulle ta ställning till och rangordna. Ämnet handlade om diskussionsvett och påståenden var tex det är viktigt med ögonkontakt, jag hjälper till så att alla kommer med i diskussionen mm. Det var alltså sex olika påståenden som de skulle rangordna i "viktighetsgrad" från 1 - 6. Denna övning var det bara vi som hade.


Eftersom det blev en heldag igår blev jag alltså kompledig idag. Har tyvärr inte hunnit vara ute så mycket, då jag hade bokat tvättstugan idag. Men jag kunde torka min tvätt utomhus idag. Jätteskönt! Det var nog sista gången jag hängde ut tvätt för i år.


Jag önskar er alla en riktig skön fredagskväll och helg. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards