Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

Jag skäms.....

Av eva - 2 januari 2009 16:56

.... i alla fall lite. Hade tänkt att hinna med att skriva en del i bloggen nu under helgerna, men dagarna har bara försvunnit och fråga mig inte vad jag gjort för det vet jag inte.


Hoppas ni alla haft en skön helg med mycket vila och återhämtning. Jag har haft det jätteskönt och lugnt. Läst mycket och håller på med ett pussel. Men idag har jag varit till vårdcentralen för mitt nageltrång. Nu hade jag så ont att det till och med smärtade när jag hade strumpor på. Detta är ett återkommande problem som jag själv löser ibland med lite grävande med nagelsaxen och emellanåt får jag besöka Farbror Doktorn som klipper av nageln rejält. På min andra stortå har de gått ner ända till nagelroten och dödat den, bara en liten, liten del av nageln. Men sådant gör man inte längre sa läkaren till mig idag. Ska se om jag kan hitta något privatläkare som kan göra det. För då slipper jag dessa återkommande nageltrång.


Nu ska jag se till att få i mig lite mat och värktabletter, för snart släpper bedövningen.


Ha det så gott. Kram

 
 
A-E

A-E

2 januari 2009 17:42

Gott nytt år!
Kramar

http://aehandmade.wordpress.com

 
Yvonne

Yvonne

3 januari 2009 06:21

Aj aj. Detta lät iget vidare.
Hoppas du får den hjälp du behöver.
Äldsta tösen har något liknanae på gång på ena stortån. Har klippt för långt ner från början, när hon var mindre...
Kika gärna in hos mig på MariaNova.
Jag behåller din länk för jag vill allt ha dig kvar som vän!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Teija

Teija

3 januari 2009 22:37

Hoppas att du känner att du hunnit ta igen dig lite i alla fall...
Oj, det låter kämpigt med nageln. Hoppas att det gått bra!

http://varannandag

 
christel

christel

4 januari 2009 16:52

Inte skämmas inte...Här e en till som inte kunnat blogga på 100 år men nu e internetet igång tack o lov...Hoppas allt e bra med dig o att du inte får ont av nageltrånget, ajaj det kan ju göra så förbaskat ont det där..En go fortsättning på det nya året o va rädd om dig kram från christel

http://kristallens.blogg.se

 
Helena

Helena

5 januari 2009 06:44

Men varför går man inte och "dödar nagelroten" om det fungerar?
Jag har inte heller varit så flitig med uppdateringar sista dagarna på bloggen, det blev bara så.
/Helena

http://www.marihelena.net

 
Häxmamman i Jämtland

Häxmamman i Jämtland

9 januari 2009 20:28

Ajaj, min gubbe har samma problem, han opererade sig förra året och de tog hela nageln och skar långt ner i tån...

Han blev sjukskriven i 2 veckor med en 14 dagars penicilinkur...

det gjorde så ont i mig när jag såg det där, hoppas att det blir bra för dig med/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards