Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

Cityfest i Gävle

Av eva - 9 augusti 2008 11:52

I denna vecka har det varit Cityfest i Gävle och jag bestämde mig för att åka dit denna sista dag. Jag kan tacka mitt "kära" bussbolag, som förser mig med endagarskort som faktiskt tar mig ända till Gävle. Enda kruxet är att jag måste åka buss och det tar drygt två timmar. Men mig gör det inget, satt och lyssnade på en bok så tiden gick riktigt snabbt. Jag har varit där ett par gånger tidigare och tycker att det är lite småtrevligt att åka dit.


Gävle city är avstängt för trafik och på gatorna vimlar det av olika stånd som säljer diverse saker. Det är klädstånd, matstånd, det säljs leksaker, skor, smink, prydnadssaker från latinamerika, asien, afrika, det finns stånd som säljer smycken, klockor. Ja, med andra ord precis som det brukar vara på marknader/stadsfester.


Flera av stadens ordinarie restauranger i city ordnar med uteservering nu under Cityfesten. Och staden vimlar av folk.


Naturligtvis finns det oxå ett antal olika scener. När jag var där spelades Svensktoppen in, för att sändas som vanligt under söndagen.


Tyvärr var ju inte vädret på något vidare humör. Ena stunden sken solen och värmde oss alla, sedan regnade och sedan ösregnade det och åskade. Bussresan hem bjöd på ett riktigt åskväder med blixtar och allt. Troligtvis följde bussen åsk-skurens färdriktning. Jag satt i en buss och var glad att jag inte behövde vara utomhus och när jag nådde min hemstad var det slut på regnandet.


På måndag börjar jag jobba igen. Känns lite konstigt. Första veckan har vi studiedagar och barnen börjar inte förrän den 19:e augusti.


Ha det så gott mina kära vänner. Kram


 
 
Helena

Helena

10 augusti 2008 13:54

Jag hade faktiskt alltid tänkt att jag något år ska komma till Gävle Cityfest, men det kommer alltid något emellan. I år är det friggeboden. Ville gärna se Poodles (eller hur de nu stavas) som uppträdde i torsdags.
/Helena

http://www.marihelena.net

 
Charlotte

Charlotte

10 augusti 2008 14:31

Jag råkade fastna framför OS och såg cykeltävlingen för damer, wow svenskan tog silver! Det var bra gjort tycker jag. Jag har just ätit kräftor tillsammans med maken och EN geting som gärna ville dela med mig,lät den vara kvar på "skräphögen" för då vet man i alla fall var man har den. Kräftorna var fiskade av en kompis son och nykokta! Första gången jag åt färska kräftor. Nu ska jag och maken ut i skogen eventuellt följer sonen M med oss.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

10 augusti 2008 19:35

En slik cityfest vil jeg på en gang, jeg også. Jeg liker så godt uterestauranter og uteservering...i solen .

http://sissi-mor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards