Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av eva - 22 augusti 2008 09:50

som är en kvinna. Tant doktorn låter inte lika bra som farbror doktorn. Uttrycket kanske kommer från den tid då de manliga läkarna var i majoritet.


Ja igår var jag alltså hos  läkaren och idag har jag varit hos vampyrerna och tagit en massa blodprover. Jag är fortsatt sjukskriven på halvtid, i två månader till, sedan ska jag tillbaka till läkaren. Hon lovade att höra av sig om proverna visade något "konstigt", annars får jag reda på provsvaren vid nästa besök. Ska även iväg till neurologen inom en snar framtid. Min läkare hade fått en "beställning" på diverse blodprover de ville ha gjort innan jag kommer till neuro. Dessa prover togs idag och sedan skickan svaren till neuro på det stora sjukhuset, så att läkaren där har dessa när jag kommer.


Jag börjar mer och mer att acceptera tanken om att jag aldrig får reda på vad det är för fel med mig. Läkaren har vid flera tillfället sagt att det kan vara något som bara läker ut av sig själv och att vi aldrig får reda på vad det var. All fakta talar ju för att jag ej är allvarligt sjuk: jag mår rätt så ok, är egentligen bara trött, inga andra prover än sänkan är väldigt avvikande mot normalt, jag orkar jobba halvtid mm.


Önskar er alla en trevlig dag. Carpe diem och kram till er alla.

Ovido - Quiz & Flashcards