Direktlänk till inlägg 15 september 2008

Lite hosta

Av eva - 15 september 2008 16:12

Tusen tack för alla krya-på-dig-hälsningar. Hostan är rätt ok under dagen, men jag hostar en del på morgonen. Har orkat jobbat idag, men var jättetrött när jag kom hem. Det är tur att jag inte jobbar mer än fyra timmar. Jag känner mig även lite illamående, men det är säkert en biverkan av min hostmedicin. Enligt FASS kan man känna sig illamående av den.


Jag fick ett råd av Dockmamman att jag skulle ligga på höger sida. Enligt hennes mormor så skulle man hosta mindre. Jag blev full i skratt när jag läste det. Jag är nämligen en person som absolut inte ligger still i sängen. Både kudden och täcket brukar någon gång under natten befinna sig på golvet. Underlakanet brukar ligga som en hög någonstans i sängen. Så Dockmamman, jag vet inte om det hjälpte för jag kunde inte ligga still. Men tack ändå för tipset.


Ha en bra kväll. Själv ska jag krypa till kojs tidigt och lyssna på en bok, "Berättelsen om herr Roos" av Håkan Nesser. Det är han själv som läst in boken och han har en jättebra röst. Videon är programmerad för Herr Poirot, som jag inte orkar se ikväll. Videon är allt en bra uppfining.


Kram till er alla.

 
 
Dockmamman

Dockmamman

16 september 2008 08:10

Hihi, ja det är nog en fördel att ligga still, du får göra som man kan göra så inte barnen ska ramla ur sängen när de är mindre, pallra upp med kuddar på sidorna *Ler*

Ha det gott idag/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards