Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Skoljoggen

Av eva - 24 september 2008 17:33

Idag anordnade skolan skoljoggen. Detta är ett nationellt arrangemang som idrottslärarnas riksförbund (tror jag de heter) anordnar varje år. I samband med denna dag samlas det in en "springslant" som går till något välgörande ändamål. I år går pengarna till Barncancerfonden.


Vissa skolor satsar stenhårt på detta. De fixar sponsorer som bidrar med X antal kronor per kilometer som skolans elever springer till exempel.


Vi nöjer oss med att springa i skogen och samla in en frivillig springslant av eleverna.


"Min" pojke gillar inte direkt att jogga i skogen, men jag tvingade med honom på det stora varvet = 2.5 kilometer. Jag ska ju erkänna att jag inte heller gillar att jogga, så vi tog en promenad. Vi hade jättetur med vädret. Solen sken och värmde oss från en klarblå himmel, men visst märktes det av att det är höst. Inne i skogen bland alla träd var det inte lika skönt.


Skolans kära mattanter kommer ut till oss med korv och bröd. Det smakade jättegott att sitta där i solskenet och äta lunch.


Jag önskar er alla en trevlig kväll.  Kram



 
 
Dockmamman

Dockmamman

25 september 2008 11:54

Här har vi skoljoggen i morgon men det blir bara yngste sonen som är med för min yngsta dotter har blivit sjuk och ligger i 40 graders feber...

Hon skulle även ha roliga timmen i morgon och då skulle hon ha kladdkaka med sig men jag kan inte baka det, jag misslyckas jämt och då var min snälla granne snäll och baka två st så i morgon sitter vi med två kladdkakor och dottern ska inte iväg till skolan så gubben och barnen får mumsa i sig för jag gillar inte den där kladdiga kaka *Ler*

Ha det så gott

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

25 september 2008 11:55

For et flott tiltak dette er!!
En promenad er MYE bedre enn jogging, synes jeg.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Christa

Christa

25 september 2008 15:13

Här är också skoljoggen avklarad.
En mindre runda för lillkillen och tösen på 13 sprang och promenarade 5km.

Idag har vi en strålande solig dag.
Kalops står o puttrar på spisen och ikväll blir det lite lätt träning igen.

Kramiz

http://hissen.blogg.se

 
Helena

Helena

26 september 2008 07:42

Det är så mysigt med hösten så jag tyckte den dagen lät riktigt mysig.
/Helena

http://www.marihelena.net

 
Christa

Christa

26 september 2008 15:39

Kikar in och önskar dig en fin fredagskväll.
Här har vi haft kanonfint idag.
Kram på dig vännen

http://hissen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards