Alla inlägg under september 2008

Av eva - 7 september 2008 11:46

... nästan i alla fall. Det regnar inte direkt, men det hänger regn i luften och det är nästan så att man kan ta på vätan.


Förmiddagen har jag tillbringat med att skriva rent protokollet från arbetsplatsträffen som vi hade i tisdags på jobbet. Det tog mig en timme att skriva rent det. Och den tid sätter jag upp som komptid för inte tänker jag sitta på min fritid och göra jobb. Att kunna gå ifrån under skoltid är inte så lätt eftersom jag jobbar som elevassistent, min "kille" behöver mig. Och han är en sådan där unge som aldrig är sjuk.


Det har ju precis varit terminsstart och så här i början på terminen kommer alltid lössen. I fredags upptäckte vi de första. Gissa om det kliade i mitt huvud när jag hörde detta.


Måste också tala om att jag har fått nya favoritförfattare: Anders Roslund och Börge Hellström. De skriver böcker tillsammans och har hittills gett ut fyra böcker.

Odjuret som handlar om jakten på en pedofil som rymt från fängelset.

Box 21 handlar om unga tjejer från öststaterna som luras till Sverige med löfte om bra betalda jobb, men istället hamnar de i prostitution.

Edward Finnigans upprättelse som är en roman som tar upp dödsstraffet.

Flickan under gatan handlar om de hemlösas situation i Stockholm.

Som ni förstår skriver de romaner om dagsaktuella ämnen. De är hemska och lite tunga, men mycket läsvärda.


Jag önskar er alla en riktig skön söndag. Kram

Av eva - 2 september 2008 18:07

Ja, nu känns det att hösten är här. Fast än kan vi njuta av gröna träd, men det är höstkyla ute nu. Idag tog jag på mig strumpor för första gången på flera månader och när jag börjar använda strumpor, då är det höst.


Idag har jag jobbat heldag, så nu är jag jättetrött. Kommer att lägga mig tidigt ikväll och tack och lov är jag ledig i morgon. I eftermiddag har jag varit med på möte med min arbetsenhet. Det var jättesegt, för diskussionerna/pratet spårade ut ett antal gånger och vi hann inte med allt som stod på dagordningen. Sedan var det arbetsplatsträff för skolans all personal. Min rektor är även rektor på en närliggande skola, så personalen därifrån var också med. Idag var det min tur att vara sekreterare och jag fick skriva så pennan glödde. I morgon ska jag skriva rent anteckningarna, medans jag fortfarande kommer ihåg vad vi pratade om, förhoppningsvis.


Jag önskar er alla en riktigt trevlig kväll. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards