Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Vecka 46

Av eva - 10 november 2008 05:18


Två grodor hoppade ner i ett krus
där gumman förvarade grädden
och situationen var alls inte ljus
de tittade upp emot bredden.



Den ene han sa: det här går inte alls
jag dör och sjunker till botten
Han la sin arm om sin älskades hals
beklagade ödet och lotten.



Sen sjönk han och kvävdes i grädden så söt
och ensam blev genast kamraten
men hon var kavat och på stubben beslöt
att försöka leva i maten.



Hon simmade runt en timme, ja två
och tappade inte humöret
och plötsligt nu hände det nånting ändå
hon satt där nu mitt uppi smöret



Hon rätade på sig och andades ut
och måttade upp emot ljuset
sen tog hon ett skutt upp från smöret till slut
och hoppade bort från kruset

Erik Bernspång

 
 
Dockmamman

Dockmamman

10 november 2008 18:55

Hm, lite förrvirrad ikväll så jag förstod inte det du skrivet...

Har en massa tävlingar länkad hos mig/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

12 november 2008 06:56

Den var jättebra, man ska aldrig ge upp! Det var länge sedan jag var in hos dig så jag tittar förbi och säger hej. Hoppas du har det bra. Kul att det går bra att jobba för dig. Minns hur trött man kunde bli efter ett par timmar i skolan och på fritids, ibland saknar jag det men bara ibland.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Dockmamman

Dockmamman

13 november 2008 08:15

Här kommer virriga jag igen, har varit vaken ett tag och funderar på hur jag ska hinna med att sticka alla julklappar som min äldsta dotter önskat sig...

Inte nog med det så önskar hon en tunika som inte det finns mönster till och det ska stickas i tunt garn *Blä* jag har en gammal stickmaskin som åker fram ungefär 1 gång/år kanske det är dax att plocka fram den och sticka Tunikan med den...

Men då går det inte att titta på tv eller läsa samtidigt, tittar jag på tv samtidigt så slänger dom ut mig för man hör inget då *Pust*
Nä orkar nog inte ta fram den, stickade ett tag och tovade sedan men man blir less, det är en gammal Bond som man handdrar...

Köpte den för 500kr för 4 år sedan och jag tror jag använt den 10ggr på den tiden så jag förstår inte varför jag köpte den *Suck*

Ha en bra dag/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards