Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Luciaträning

Av eva - 13 november 2008 19:36

Idag är det en månad kvar till Lucia. På min skola är det tradition att årskurs två står för Luciafirandet. Så nu ligger de bägge klasserna i hårdträning inför detta. Det är många nya sånger som ska övas in.


Själva firandet har vi på morgonen i skolans sporthall. Vi måste göra det i två omgångar eftersom inte alla elever ryms i sporthallen på en gång. Skolans musiklärare är också engagerad i detta, tyvärr har hon varit sjukskriven sedan i början av september. Så nu är det en stackars vikarie som får ta hand om det hela. Som tur är, så är ju klasslärarna för de bägge tvåorna gamla på skolan. Därför har de genomfört ett antal Luciafiranden förut.


Jag har ännu inte vant mig vid att jobba 75% så även denna vecka har det blivit tidiga kvällar.


Så god natt med er och ha en bra kväll och sov så gott. Kram

 
 
Dockmamman

Dockmamman

14 november 2008 07:27

Jo, jag tänkte på det jag med, Lucia och snart är det jul...

Min stackars hjärna hänger inte med, glömmer bort sådant där nu, vet inte om ect gjort att det blivit så...

Min son säger att dr har sugit ut mitt minne *Ler*

Ha en trevlig helg

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Christa

Christa

16 november 2008 14:09

Hej vännen..
Jag har fått låsa min blogg pga av otrevligheter som hänt.
Vet inte om du har min mailadress men annars har Dockmamman den. Så du kan höra av dig om du vill fortsätta läsa hos mig så får du uppgifterna sen..

Kram

http://hissen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards