Direktlänk till inlägg 12 oktober 2008

Tufft

Av eva - 12 oktober 2008 08:38

Ja, som ni märker är mina besök och egna inlägg här på bloggen lite sporadiska just nu. Detta beror på att jag inte har samma ork längre.


Just nu är det väldigt tufft med mitt matmissbruk. Som ett led i att klara av detta och bli starkare har jag bestämt mig för att delta i 90 möten på 90 dagar. Det är möten med självhjälpsgrupper mot matmissbruk. Jag har fått en lista av en vän över alla telefonmöten som finns i USA. Så en gång om dagen ringer jag till ett telefonmöte i USA. Tack och lov för internet där jag kan ringa billigt! Jag har laddat ner ett program som heter Skype och via detta ringer jag jättebilligt. Ett möte i USA som är en timme långt kostar mig cirka 11 kronor.


Jag är jättetacksam för dessa möten, för de hjälper mig att hålla mig på banan. Att dagligen få prata med människor som säger att det fungerar betyder jättemycket. Alla telefonmöten följer samma manual, men temat för mötet varierar från möte till möte. Det finns en ledare för varje möte som ser till att det blir ett bra möte och att vi alla håller oss till det tema som är just för detta möte.


Givetvis är det också viktigt för mig att hålla kontakten med vännerna jag har i självhjälpsgruppen i staden där jag bor, men vi har bara ett möte i veckan och just nu behöver jag mer.


Jag känner redan nu att det hjälper mig att gå på ett möte om dagen. Men jag ska fortsätta tills jag har gjort mina 90 dagar. Det är precis som en kur antibiotika, efter ett par dagar så känner du dig bättre men för att få full effekt ska du äta hela kuren.


Så just nu går mycket tid åt att gå på telefonmöten och att se till att jag bara äter det som står på min matplan. Mat måste jag ha hemma och jag måste gå till affären och handla och emellanåt känns det jättejobbigt.


Ha en riktigt bra söndag och carpe diem!

 
 
A-E

A-E

12 oktober 2008 11:38

Ett gäng styrkekramar till dig.
Visst är skype bra, mor & jag nyttjar det dagligen!
Kramar från oss.

http://aehandmade.wordpress.com

 
Yvonne

Yvonne

12 oktober 2008 15:59

Nu vill jag att du tar hand om dej själv i första hand. Det är absolut viktigast!!!
Tänker på dig, du har det inte lätt, men du fixar det här, det tror jag helt klart!!
Kram!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Christa

Christa

12 oktober 2008 18:45

Kikar in här titt som tätt.
Sänder dig all styrka jag kan undvara och många varma tankar. Du är en fighter.. Du kommer klara detta. Jätte bra med de där mötena tycker jag..
Kram

http://hissen.blogg.se

 
Dockmamman

Dockmamman

13 oktober 2008 23:27

Det låter bra för dig, jag hoppas verkligen att du hittar tillbaka till att börja äta som du ska/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
charlotte

charlotte

14 oktober 2008 07:36

Lycak till, läste just ditt inlägg om ätproblemen. Härligt att du hittat en grupp att delta i även om det är via telefon. Kramar till dig.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gunsan

8 november 2008 17:34

Hoppas och önskar av hela mitt hjärta att du får nytta och glädje på dina mat-möten i USA.Tänk nu bara på dig själv och det viktigaste är ju att du ska må bra och det kommer du att göra snart,det är jag övertygad om.Kram Gunsan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards