Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av eva - 18 oktober 2008 19:40

Ja, detta fina garn kan du vinna hos Dockmamman. Vill du vara med och tävla så kika in till hennes blogg, hon finns bland mina länkar.

Om jag skulle vinna, så lovar jag att gå och köpa ett par stickor och försöka lära mig att sticka. Det finns säkert en och annan här på bloggen som kan hjälpa mig. Kram

Av eva - 18 oktober 2008 08:56

Jag måste ju erkänna att jag är en riktig bokslukare. Brukar reservera nyutkomna böcker på biblioteket, så att jag inte behöver vänta i flera år :-) innan jag får läsa dem.


Dessa nyutkomna och populära böcker brukar man bara få låna i två veckor, eftersom det brukar vara många reservationer på dem. Just nu har jag två böcker på två-veckors-lån, så nu i helgen måste jag läsa.


I min cd-spelare finns "Aprilväder" av Viveca Lärn. Det är senaste boken om människorna på Saltön. Många av er har säkert sett serien med samma namn när den gick på tv. Eftersom Saltön inte ligger så långt därifrån jag är uppvuxen, så är det kul att lyssna på den. Jag känner också mycket väl igen den trångsynthet som präglar ett litet samhälle. I boken "Aprilväder" är det en släkt från Turkiet som flyttat till Saltön och möter denna trångsynthet. Vilket leder både till komiska och tråkiga situationer. Men det bästa av allt är: det Viveca Lärn som själv läser boken. Jag fullständigt älskar hennes dialekt!


Efter "Aprilväder" väntar Liza Marklunds senaste bok om Annika Bengtzon. Den heter "En plats i solen".


Ha en skön helg och carpe diem. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards