Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

I böckernas värld

Av eva - 18 oktober 2008 08:56

Jag måste ju erkänna att jag är en riktig bokslukare. Brukar reservera nyutkomna böcker på biblioteket, så att jag inte behöver vänta i flera år :-) innan jag får läsa dem.


Dessa nyutkomna och populära böcker brukar man bara få låna i två veckor, eftersom det brukar vara många reservationer på dem. Just nu har jag två böcker på två-veckors-lån, så nu i helgen måste jag läsa.


I min cd-spelare finns "Aprilväder" av Viveca Lärn. Det är senaste boken om människorna på Saltön. Många av er har säkert sett serien med samma namn när den gick på tv. Eftersom Saltön inte ligger så långt därifrån jag är uppvuxen, så är det kul att lyssna på den. Jag känner också mycket väl igen den trångsynthet som präglar ett litet samhälle. I boken "Aprilväder" är det en släkt från Turkiet som flyttat till Saltön och möter denna trångsynthet. Vilket leder både till komiska och tråkiga situationer. Men det bästa av allt är: det Viveca Lärn som själv läser boken. Jag fullständigt älskar hennes dialekt!


Efter "Aprilväder" väntar Liza Marklunds senaste bok om Annika Bengtzon. Den heter "En plats i solen".


Ha en skön helg och carpe diem. Kram

 
 
Helena

Helena

18 oktober 2008 09:31

Hej. Börjar med att svara på kommentaren hos mig, jag brukar plocka bort mittensektionen av vitlök, men denna gång hjälpte inte ens det. Kan bero på mängderna jag stoppar i mig......
När det gäller böcker är jag också en som gillar att läsa, men studierna tog mycket tid och nu när jag är sjuk så är det enklare att brodera. Slipper tänka så mycket då. Önskar dig en härlig lördag, här strålar solen.
/Hlenea

http://www.marihelena.net

 
A-E

A-E

18 oktober 2008 09:49

Böcker är viktiga!
Trevlig helg.
Kram

http://aehandmade.wordpress.com

 
Dockmamman

Dockmamman

18 oktober 2008 14:26

Jag älskar böcker jag med, är inne på min andra sedan i förrgår...

Jag stickar och läser samtidigt och det är så avkopplande...

Vad roligt att fler tycker om böcker/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Christa

Christa

18 oktober 2008 19:05

Cd böcker lyssnar jag på när jag sitter länge i bilen. Det är underbart.
I morgon är en sån där bil dag igen så jag får kolla igenom förrådet av böcker.
Mamma köper mkt cd böcker o när hon är färdig får jag dom.. Toppen bra tycker jag..
Ha en fin lördagskväll nu..
Det ska jag ha efter en lång promenad med Ozzy i kylan. Bilder finns på bloggen.

Kramiz

http://hissen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards