Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Teddybjörnens dag

Av eva - 27 oktober 2008 19:31

Den 27:e oktober är det teddybjörnens dag. Teddybjörnen fick sitt namn av den amerikanska presidenten Theodore Roosevelt som föddes denna dag. 1902 Deltog han i en björnjakt, men han vägrade att skjuta en björnunge. Efter detta, som fick stor uppmärksamhet i massmedia, började handlarna kalla alla leksaksbjörnar för teddybjörnar.


Själv har jag kvar en teddybjörn från min barndom. Tyvärr har jag inga minnen av denna björn, men att den är används syns. Däremot kommer jag ihåg en annan teddybjörn som jag hade. Den kallade jag för Televinken. Tyvärr har denna försvunnit :-(



 
 
Christa

Christa

29 oktober 2008 17:50

Hej vännen.
Nallar är bara för goa..
Hoppas du har det bra. Här har det varit lite kylslaget idag.. Var -2,5 när jag steg upp vid 07,00

Kram

http://hissen.blogg.se

 
Dockmamman

Dockmamman

30 oktober 2008 09:29

Hade inte en aning om att det var så Teddybjörnens namn kom till så det var skojigt att man får info om det...


Hade jag med en stor Nallebjörn som jag fått när jag föddes, jag klädde den i min första kläder men den brann upp i huset, sorgligt men det är inget man kan gräma ner sig i det finns inget att göra åt det...

Hoppas att du får en trevlig dag/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

31 oktober 2008 08:14

Ville bara önska dig en bra dag!
/Helena

http://www.marihelena.net

 
Ingen bild

Gunsan

8 november 2008 17:45

Fick tårar i mina ögon när jag såg denna uderbara slitna nalle och tänkte på hur mycket denna nalle har varit med om ,önskar att han kunde berätta sin levnadssaga.Kram Gunsan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards