Direktlänk till inlägg 12 maj 2008

Matvägrare

Av eva - 12 maj 2008 12:14

Mitt knäppa lejon har perioder då han matvägrar och just nu har han en sådan period. Men det lustiga är att han inte är konsekvent i sin matvägran. Ibland är det ett visst märke han vägrar äta och ibland är det viss sorts mat. Just nu vägrar han äta fisk. Mina matrester har han alltid ratat när jag lägger upp dem i hans matskål. Men han kan där emot slicka resterna i karotten eller på faten som står på diskbänken.


Eftersom de inre organen hos katter snabbt blir förstörda när de matvägrar, så kan man inte bara låta det gå, i tron om att de äter väl när de blir hungriga. Så för mig gäller det att lista ut vad det är just nu han vägrar äta.  Han vill nämligen inte berätta det för mig :-)  utan jag får pröva mig fram. Idag la jag upp kyckling till honom och då gick det bara ett par sekunder innan matskålen var tom. Visst är han knäpp.


Ha en bra dag. Kram

 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

12 maj 2008 12:30

Kattene våre var utrolig kresne på maten før, KUN Whiskas mat i saus. Biter i gele var aldri bra nok..
Så fikk vi en valp som var over alt og slukte i seg alt han kom over...og plutselig spiste kattene til og med hundens tørrfor! De spiser brød med leverpostei, dersom det ligger i hundens matskål også...
Og de sjenerer seg ikke¨for å spise mus og fugler...De tar begge masse fugler om sommeren, så matbudsjettet til kattene er lavere da...
Men de er jo rovdyr...og dette får man ikke vent dem av med heller. Du verden ungene har felt mange tårer for mus og fugleunger opp gjennom årene!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

12 maj 2008 15:21

Vi har ett knäppt marsvin som vägrar att dricka vatten utan ska bara ha gurka, hans diet består av gurka, hö och lite frön. Knäppskalle säger jag. Fast hamstern är inte ett dugg bättre han fick smak för musli från Lidl så nu duger bara det, gurka och pannkaka. Men egentligen är det väl vårt eget fel som givit dem detta.
Idag fick jag ett kuvert i brevlådan, förstod först inte vem det kunde vara ifrån men så såg jag att det var från dig. Tusen tack för det trevliga kortet du gjort till mig! Jag blev jätteglad.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Xena

12 maj 2008 20:45

Katter är speciella djur...
Jag älskar katter och har ju till o med haft uppfödning av raskatter förr.
I framtiden ska jag ha katt igen.
Tusen tack för att du tittar in med dina positiva ord hos mig trots att jag deppar ihop ibland.
kram
Xena

 
A-E

A-E

12 maj 2008 20:59

Katter är knepiga djur. Men vi älskar dem ändå!

Kram

http://kattmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards