Alla inlägg den 10 februari 2008

Av eva - 10 februari 2008 17:53

Har nu precis kommit hem från ett möte med självhjälpsgruppen. Idag var det flera nykomlingar. Jätteroligt! Det är en otrolig hjälp i mitt tillfrisknande att gå på möten och höra andra berätta om sina liv, men även att själv dela något  är viktigt. Genom att själv berätta, ser jag vad som hänt i mitt liv. 12-stegsprogrammet är ett instrument för en personlig utveckling och jag ser min viktminskning som bonus.


Jag har alltid varit väldigt rutinberoende. Tex har jag bestämt mig för att städa, så kan jag inte ändra det även om kompisarna hittar på något roligt. Jag har ju bestämt mig för att städa och det går ju inte att ändra på! Jag har insett att detta är ju ett problem för mig.

Igår var jag på öppet AA-möte och efteråt är det en tjej som frågar: vill du hänga med hem på en fika? Jag hade bestämt att gå hem direkt efter mötet för att titta på TV. För ett par månader sedan skulle jag ha svarat nej på frågan. Men igår kunde jag säga ja. Det kändes jätteskönt. Det är roligt när jag ser hur jag själv utvecklas.


Ha det så bra. Kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards