Alla inlägg den 27 februari 2008

Av eva - 27 februari 2008 15:20

Sedan augusti -07 har jag jobbat halvtid, fyra timmar per dag. Detta gör att jag känner mig utanför på jobbet, för jag vet knappt vad som händer. Varken i mitt eget arbetslag eller på skolan i stort. Jobbar på en F - 6 skola med cirka 240 elever. Jag själv jobbar som resurs i en 1:a.


Gick till min rektor för någon vecka sedan och talade om vad jag kände. Vi kom överens om att jag en dag i månaden ska jobba heldag. Då får jag möjlighet att vara med på både möte med mitt arbetslag och arbetsplatsmöte för all personal på skolan.


Igår var en sådan dag. Jättekul att få  höra vad som händer på skolan i både smått och stort. Visserligen har jag alltid läst protokoll ifrån mötena förut, men det är inte detsamma som att vara närvarande.


Jag kom hem klockan 17.30 och var väldigt trött, men jag kunde ju inte gå och lägga mig så dags. Orkade inte ens starta upp datorn och då är jag TRÖÖÖTT :-)  Var vaken i två timmar innan jag började göra mig i ordning för natten.


Så fort mitt lejon hör min eltandborste hoppar han upp i sängen och brer ut sig på hela huvudkudden. När jag kommer tittar han bara på mig och liksom säger: och var tror du att du ska ligga då? Efter lite bökande brukar jag få en liten bit av kudden. Nattmössa använder jag inte, däremot kattmössa :-)


Jag hoppades att flunsan skulle vara slut nu, eftersom vi haft sportlov. Men icke sa Nicke. 25 % av klassen borta idag.


Ha en bra kväll. Kram 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards