Alla inlägg den 22 februari 2008

Av eva - 22 februari 2008 19:20

När jag lyckats få in en bild på ett trött lejon, så upptäckte jag att det fanns 2 bilder på honom. Jag redigerar inlägget med en gång tänkte jag. Men när jag klickat fram mig till inlägget fanns det bara en bild. Kan någon förklara detta för mig?! Nä nu slutar jag. Om det finns en eller två bilder på mitt lejon spelar ingen roll, men det skulle vara kul att veta hur det gick till :-)

Av eva - 22 februari 2008 19:17

Mitt lejon har hittat en ny leksak: sladden som behövs för att föra över bilder från kameran till datorn. Den är jätterolig att leka med, men han blev väldigt trött efteråt.

Av eva - 22 februari 2008 17:30

Ja, nu är ännu en vecka slut. Den här veckan tycker jag har gått jättefort.  Det känns rikt skönt med helg. Jag har inget särskilt planerat för helgen, mer än att jag ska laga lite mat och frysa in. Jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt att laga mat, så jag står hellre en dag och lagar många portioner och fryser, än att jag ska behöva laga lite mat varje dag. Jag har ju med mig matlåda till jobbet varje dag.


Jag sitter tillsammans med barnen i skolans matsal och äter min mat. Mattanterna är jättegulliga och värmer min matlåda åt mig. Jag har en speciell matplan som en dietist har tagit fram åt mig. Till barnen har jag sagt att det är en slags doktor som har talat om för mig vad jag ska äta för att må bra. Att jag har annan mat än barnen är inga problem för dem, de vet ju varför


Fredag kväll innebär också att ett av mina favoritprogram sänds på TV:n, nämligen "På spåret". Jag gillar frågesport, tycker det är allmänbildande men största anledningen till att det är ett av mina favoritprogram är Ingvar Oldsberg. Eller rättare sagt hans humor och ordlekar. Jag tycker sånt är jätteroligt.

Några av er har säkert läst om att jag tar med mig dramaten när jag ska iväg och storhandla.


Nä, plikterna i köket kallar nu på mig. Ha en skön fredagskväll. Kram på er.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards