Direktlänk till inlägg 8 februari 2008

KAN SJÄLV!!!!

Av eva - 8 februari 2008 19:09

Ibland känner jag mig som en trotsig liten barnunge. Jag tror nämligen att jag kan fixa saker själv utan hjälp av någon människa eller instruktionsbok. Här kommer ett exempel:


Idag skulle jag föra över bilder från kameran till datorn. Inga problem, kunde även radera bilderna i kameran utan problem. Nu var det dags att börja redigera bilderna. Mitt redigeringsprogram var uppgraderat och INGET stämde längre. Bilderna hamnade inte där jag ville, en del bilder bara "försvann". Bland annat var bilderna på mina föräldrar och min storebror borta. De bor  50 mil ifrån mig, så det är inte bara att ta nya bilder. Jag blev argare och argare och argare och ARGARE och ARGARE. Men hjälpte detta? Svar: nej.


Det var ju inte datorns fel, eftersom det var jag som inte iddes sätta mig in i hur programmet fungerar.


Att bli arg på någon/något som inte är den egentliga orsaken hjälper inte. Innerst inne vet jag ju detta, men ibland är det inte mitt innersta som styr. Fast senare i dag ringde jag en bloggkompis och erkände att jag inte kan få in några bilder här på bloggen. Hon skrattade inte ut mig och sa att jag var en teknisk idiot. Utan hon lovade att hjälpa mig. Så snart kan jag förgylla min blogg med bilder.


Slutet gott, allting gott! Har hittat alla bilder och de ligger nu i de mappar jag vill att de ska ligga i.


Ha det så gott. Carpe diem.

 
 
Leva

Leva

8 februari 2008 23:13

Klart du kan själv, men det gäller att inse sina begränsningar...och här är undertecknad helt fel person att uttala sig om detta, jobbar stenhårt själv på den biten *asg* Kan tänka mig att du harmade långgardiner först *hihi*
Kraaaaaaaaaaaaaaaaam Leva

http://leva.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards