Direktlänk till inlägg 9 februari 2008

Novisen vid spisen!

Av eva - 9 februari 2008 17:49

God kväll!


Idag har jag varit iväg och storhandlat på ICA Maxi. Jag har inte någon bil, men det går bra med kommunala medel. Jag tog med mig dramaten. Ett annat ord för dramaten är tanttruck. Det finns säkert fler ord. För er som fortfarande inte vet vad det är, så är det en shoppingvagn. Ordet dramaten kommer av  DRA  MATEN. Jag älskar sådana här ordlekar :-)


I morgon ska jag hem till en 12-stegsvän som fyllt år nyligen. Min födelsedagspresent ska bli några matlådor. Hon, precis som jag, följer en matplan så jag var tvungen att avslöja presenten när jag ringde och frågade hur mycket hon åt per måltid. En matplan är en plan för hur mycket jag ska äta av protein, kolhydrat, frukt, grönsak och fett per måltid.


Så nu har jag lagat mat. Absolut inte min favoritsysselsättning :-(    Jag har lagat flera matlådor nu i eftermiddag, både till mig och födelsedagsbarnet.


Ikväll ska jag gå på ett öppet talarmöte på AA, (AA=anonyma alkoholister). Jag har inga alkoholproblem, men jag har ju mitt matproblem. Jag följer precis samma 12-stegsprogram som AA har. Att det är ett öppet möte betyder att de som är intresserade är välkomna. Min matproblematik är samma problematik som alkoholister har, men tack vare 12-stegsprogrammet har vi hittat en väg ut ur missbruket. Jag är inte längre än tvångsmässig överätare, men detta gäller ju bara så länge jag håller mig till min matplan. En alkoholist är nykter så länge han låter bli att dricka.


Nä, nu måste jag kolla så att mitt "lejon" inte provsmakar maten som står framme för att svalna.


Ha en bra kväll. Kram

 
 
Leva

Leva

9 februari 2008 18:38

Hello darling!!! Jag överlevde eftermiddagen *s* jag har gjort även ett femtesteg kan man säga faktiskt...eftersom vi jobbar som vi gör ;) Gulle dig med matlådor!!! *väntar ivrigt*

http://leva.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards