Direktlänk till inlägg 16 februari 2008

Pling och lite skrammel

Av eva - 16 februari 2008 20:00

Mitt 12-åriga  "lejon" tycker fortfarande att det är kul att leka. Och det är väl skönt det.


Men hans lekhumör börjar alltid precis tio sekunder innan jag ska till att somna. Favoritleksaker är sådant som låter :-(  Han har olika bollar med små pinglor i. Dessa smäller han till med tassen så att de med världens fart  far in i väggen och sedan kommer han efter i hundra knyck. Ni ska inte tro att en katt som leker smyger fram på tysta tassar. Det låter som om en elefant springer över golvet. Sedan när bollen ligger under soffan eller sängen, hoppar han upp i sängen och påstår att jag ska gå upp och plocka fram leksaken åt honom. Jag totalvägrar! Att det är betydligt lättare för honom att krypa under sängen/soffan vill han inte förstå.


En annan rolig leksak är pennor. Jag kan aldrig ha en pennan liggandes framme, för då är den snart borta. Jag brukar hitta pennor under sängen och soffan när jag städar.


Nu ska jag fånga lejonet och klippa klorna. Detta är det värsta han vet. Han brukar krypa längst in under soffan när han får syn på klosaxen.


Mjau på er alla. Kram

 
 
Ingen bild

kattmamma

19 februari 2008 21:46

Åh, tänk att katter är så. Spelar ingen roll om jag går isäng kl 21 eller kl 01. De ska alltid busa då man går isäng!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards