Direktlänk till inlägg 21 februari 2008

Uppe med tuppen

Av eva - 21 februari 2008 18:29

Ja, det var jag imorse. Uppe med tuppen alltså. Skulle öppna på fritids klockan 06.30 idag.

Jag är väldigt stresskänslig så jag klev upp tidigt. Åt lite frukt hemma och tog med mig resten av frukosten till jobbet. Jag cyklade till hållplatsen där jag tar bussen. Eftersom klockan var kvart i sex när jag cyklade så tog jag på mig min reflexväst för att synas ordentligt. Det var väldigt mörkt och grått ute. Min buss kom i tid, skönt, för det gör den nämligen inte alltid. När jag klev på bussen så sa chauffören ett stort TACK till mig för att jag syntes så väl, jag hade fortfarande reflexvästen på mig. Detta tack från en okänd människa gladde mig hela dagen. Tänk att ett litet ord kan betyda så mycket.

Men hur ofta är det egentligen som vi säger något bra till människorna runt omkring oss. Och då inberäknar jag även okända i ordet människor. Tex ett tack till kassörskan när du får växlen kostar inget, men kan betyda mycket.

Säkert kan ni komma på fler tillfällen då vi kan säga något trevligt eller uppmuntande till våra medmänniskor.

Nä, nu måste jag sluta för jag ska fixa matlåda till morgondagen. Tänker även förbereda frukosten genom att plocka fram lite grann och koka mina frukostägg.

Ha en bra kväll.

Kram

 
 
christel

christel

21 februari 2008 20:28

Hej Eva, ja det gick ju o få in en bild på det lilla "monstret" haha, skoja bara hon e världens sötaste minigris, du får börja övertala dit lejon o ställa upp som modell o prova igen. Ha nu en go o avslappnad kväll och va rädd om dig. Kram från Christel

http://www.kristellens.blogg.se

 
Anita

Anita

21 februari 2008 22:09

Hejsan!
Tack för ditt besök och rara rader.
Oj, det finns mycket som man kan göra för att glädja sina medmänniskor. Bara ett leende kan ge spridningseffekt. En blick, hej, en komplimang. Det viktigaste är att se varandra och våga bjuda på sig själv lite.
Ikväll har vi lyssnat på Tomas Sjödin. Oj oj säger jag bara. Det berörde väldigt mycket.
Må så gott och ta hand om dej.
Kram, Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Tindra

Tindra

22 februari 2008 11:43

Kikar in nu innan helgen överfaller mig.
Tog mig friheten att länka till dig så jag hittar tillbaka. Hoppas det var ok?

Den här helgen ska jag försöka ta det lugnt.
Ska bara ut o åka i dag o på söndag. Dottern ska till sin pappa.
Annars ska jag försöka att bara göra sånt jag VILL göra.
Träna, måla och slappa.
Har väldigt lätt att stressa upp mig så nu när jag inte har något av mina barn hemma ska jag verkligen försöka varva ner.
Ha det så gott min vän
Kram
TIndra

http://mindag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Babbelmoster

22 februari 2008 12:02

jamen så är det - ett vänligt ord är alltid trevligt - både att få och att ge! och det glädjer ju också människor så mycket! kostar så lite att ge - men värdesätts mycket!!! ha en trevlig helg - kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards