Direktlänk till inlägg 23 februari 2008

Telefonförmiddag

Av eva - 23 februari 2008 11:47

God förmiddag!

Har haft sovmorgon idag. Både jag och mitt lejon sov till klockan 9. Fast vi har sovit dåligt i natt, vi skyller på fullmånen både lejonet och jag.

Från det jag vaknade tills nu, ja nästan i alla fall. Har jag pratat i telefon. Först ringde min bästa väninna. Hon bor i England, så det är inte så ofta vi hörs och ses. Det blev ett långt samtal. Hennes son som snart är två år, skulle också prata med mig. Han är heltokig i brandbilar, så jag hade skickat honom en brandmans t-shirt. Den var han överlycklig för. När han öppnade paketet och såg vad det var så sa han bara WOW. Nu skulle han tacka mig. Han sa "dänk jo" = thank you. Jag fick också ett antal pussar genom telefonluren.

Jag hinner inte mer än att lägga på luren förrän nästa samtal kom. Automatisk återuppringning finns det något som heter. Det betyder om någon ringer till mig och det är upptaget, så kan den personen trycka på en siffra och lägga på. Så fort jag lagt på luren, ringer det igen och då är det personen som har automatisk återuppringning i andra änden. Så har jag alltså tillbringat min förmiddag.

Nu tänker jag fly från telefonen och gå ut på en långpromenad. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Hoppas det är fler i vårt avlånga land som får njuta av underbart vårväder idag.

Ha en bra lördag och glöm inte carpe diem. Kram på er allihopa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards