Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

Sinnesrobönen

Av eva - 24 februari 2008 18:21

Har varit iväg på möte med min självhjälpsgrupp. Varje sammankomst inom tolv-stegsprogrammet avslutas med sinnesrobönen. 12-stegsprogrammet har ingen religiös anknytning, men vi alla där har kommit till insikt att vi behöver hjälp från en högre makt att ta oss ur vårt missbruk. En del säger Gud, en högre makt, en del ser denna kraft utifrån som själva gruppen.


Bönen lyder så här och jag låter den tala för sig själv:


Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden.


Ha en bra söndagskväll. Kram

 
 
Christel

Christel

24 februari 2008 23:13

Den bönen säger verkligen mycket även om man inte e direkt troende.. Ha en bra morgon dag o va rädd om dig kram från Christel

http://www.kristallens.blogg.se

 
Leva

Leva

24 februari 2008 23:44

In och lämnar en liten hälsning

http://leva.bloggagratis.se

 
Anke

Anke

25 februari 2008 11:47

Hej!Tack för din hälsning. Vad kul att få fler bloggvänner. Har bara tittat lite snabbt på din sida då jag sitter på jobbet. Hann att se din fina katt. Katter är så underbara på alla sätt. Riktiga livsnjutare !
Din sida är jättefin. Vill också ändra min sida till att bli mer personlig men har ännu inte förstått hur man gör.
Hos mig skiner solen från en klarblå himmel men det blåser tyvärr lite för mycket. Att våren är på väg känns ändå. Igår i stallet hade vi en nässelfjäril...??!! Lite väl tidigt kan man tycka.
Ha en underbar dag. Hoppas vi hörs igen.
Den lilla bönen var verkligen träffsäker. säger allt.
Kram Anke

http://maginaa.blogg.se

 
Anke

Anke

25 februari 2008 16:05

Hej
Skrev till dig på morognen idag (trodde jag) men det verkar vara ett av de där inläggen i omloppsbanan.
Provar igen.
Blev glad för ett nytt besök på min sida. Jag är ju lite försiktig av mig än. Vill gärna få till en personlig sida men har inte förstått hur man gör än. Det är många sidor, tex din som är så fina.
Men man lär sig lite nytt varje dag.
Hur länge har du bloggat ?
Det är ett spännande sätt att få nya vänner och vetskap om olika människors liv.
Hopps vi hörs av igen

Anke

http://maginaa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards