Direktlänk till inlägg 29 februari 2008

Fredagskjol

Av eva - 29 februari 2008 18:00

På vår skola har vi en "inofficiell regel": på fredagarna har vi kjol på oss. Så iklädd kjol promenerade jag iväg mot bussen. Efter några meter kom jag på att jag var en halv timme försent ute. På fredagar börjar jag nämligen en halv timme tidigare än de andra dagarna. Det var bara att plocka fram mobilen och ringa och säga att jag glömt bort att det vara fredag idag. Trots att jag hade kjol på mig, vilket jag aldrig annars har. Pinsamt!!!


Anledningen till att jag börjar tidigare på fredagar är att klassen har idrott. Jag har speciellt ansvar för en kille i klassen, så jag är med i killarnas omklädningsrum. Idag när jag kom in i deras omklädningsrum syntes det direkt att jag inte varit  med när de bytt om. Kläderna låg slängda direkt på golvet eller bänken. Inte ett klädesplagg, förutom jackorna, hängde på krokarna. Jag är nämligen stenhård på att de ska hänga upp sina kläder, för att de ska bli lättare att hitta dem sedan. Idag blev det lite letande efter stumpor och kalsonger för en del pojkar. Jag hjälpte inte till!!! Utan sa bara att kläderna är där ni lagt dem :-) 


Denna skoldag avslutades med den traditionella innebandymatchen mellan årskurs sex och lärarna. Sexorna vann med 11 - 5. Ni kan ju tänka er vilket öronbedövande ljud, läs gap och skrik, det är i vår lilla sporthall när cirka 200 elever står och skriker: "HEJA SEXORNA!!!" 


Jag fick skjuts hem av en arbetskamrat. Hon sa att hon hade bråttom hem, men att jag fick åka med och sedan gå hem från henne. Jag tackade ja, eftersom det bara är dryga halvtimmen hem till mig från henne och det var underbart vårväder ute. Solen sken och värmde mitt ansikte när jag gick. Jätteskönt!!!


Ha en underbar fredagskväll alla mina bloggvänner. Kram

 
 
Anita

Anita

29 februari 2008 18:41

Hejsan nya vän! :o)
Vad glad jag blir när du hälsar på mej. Tack för dina rara rader.
Festligt att ha kjol varje fredag. Vilken härlig idé!
Men du, nu blir jag nyfiken... vad är det för spel? Fast egentligen kanske jag inte ska veta det. c",)
Må så gott och ha en mysig fredagsvkäll och helg.
Kram, Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

29 februari 2008 19:37

Hej, hittade hit genom Sissi och har smygläst ett tag så nu tänkte jag ge mig till känna och säga hej! Jag undrar också vad det är för spel? Kul detta med kjol, jag har också jobbat i en skola tills det tog stopp mentalt. Har nog provat på allt inom skolans värld utom att vara rektor "lol". Ungarna var härliga oftast men ljudnivån... hua... vad de kan låta. Ha en trevlig helg.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
christel

christel

29 februari 2008 20:50

Sicken bra ide o ha kjol varje fredag o vilken tur att du tog det fast att du glömt, gick väl på rutin haha...Nja inte mycket fläsk på lilla grisen idag heller så vi väntar med griljeringen haha..Ha nu en riktigt go fredagskväll och vila öronen efter dagens strapatser..Kram christel

http://www.kristallens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards