Alla inlägg den 2 juni 2008

Av eva - 2 juni 2008 19:56

En glad nyhet är att i morgon börjar skatteverket betala ut pengarna till de som deklarerat via internet, sms eller telefon.


Jag får tillbaka lite grann, så nu får jag kolla kontot varje dag. Pengarna är ett välkommet tillskott, de är öronmärkta för min tandläkarräkning. Eller ska jag säga: tandmärkta? Ska dit den 19:e juni. Sist jag var där så rensade hon upp rotkanlerna och detta måste göras innan man kan rotfylla.


Ha en bra kväll. Kram

Av eva - 2 juni 2008 06:17

Jag är en liten latmask när det gäller att motionera.


När jag är riktigt lat tar jag bussen till stan, när jag är lite lat cyklar jag till stan och när jag är duktig går jag till stan. Men tyvärr är det inte ofta jag är duktig och att cykla i tio minuter är ju inte så jättemycket motion.


Så i lördags köpte jag mig en stegräknare för att tävla med mig själv om hur mycket jag går. Men den fungerade inte eller rättare sagt den fungerade för väl. Det räckte med att jag hade den i handen och rörde handen lite så hade jag gått fem steg. Kanske skulle jag haft kvar den och sett hur mååååånga steg jag gått. Men det kändes lite oärligt, så igår var jag till Clas Ohlson för att byta den och det var inga problem. Men problemet var att de hade inga andra kvar. Helt slut på stegräknare var det.


Min tanke var att ta en promenad tidigt på morgonen innan hettan kommer. Steg upp klockan fem i morse och tio minuter senare gav jag mig ut på en promenad. En 40 minuters promenad. Tänker cykla den rundan ikväll bara för att kolla hur långt det är, jag har en cykeldator så med den kan jag se hur långt det är. Så nu är jag nyduschad och ska äta frukost, på balkongen innan jag sticker till jobbet. Ska cykla till busshållplatsen, så då får jag lite mer motion.


Förresten så har jag en hälsning ifrån mitt lejon. Han blev jätteglad att få läsa inlägg från Potter, Pysen och Pus. Jag såg även att han lyckats smyga in ett foto på sig själv. Vet inte hur han lyckades med det. Han kan mer än jag vet om.


Ha en riktigt bra dag. Kram och Carpe Diem.

Ovido - Quiz & Flashcards