Alla inlägg den 6 juni 2008

Bad

Av eva - 6 juni 2008 19:49

Idag har jag tagit säsongens första dopp. Tyvärr har jag inte många kompisar som tycker om att bada. När jag bodde på västkusten var det självklart att man befann sig vid/i vattnet sådana här varma dagar.


Men tack och lov har jag en arbetskamrat som också älskar att bada, så vi åker ut och badar tillsammans en hel del.


Idag gick turen till en campingplats cirka 3 mil utanför staden. Jag visste att det var en campingplats där, men jag har alltid trott att det är en liten campingplats eftersom den ligger ute på vischan. Men det var en stor campingplats med en liten fin badplats. Vattnet var rent och fint samt varmt. Det var säkert 24 grader i vattnet. Jätteskönt.


Vi hade lunch med oss, så vi satt där i gröngräset och njöt av vår lunch, värmen och en underbar natur.


Mitt lejon fick lax till middag idag eftersom det är hans födelsedag. I morgon kommer hans fyrbenta kompis Henrik på besök, med sin matte. Det vet han inte om, så det kommer att bli en glad överraskning för honom. Henrik och hans matte bor i samma hus som mig, men i en annan uppgång.


Ha en skön sommarkväll. Kram

Av eva - 6 juni 2008 09:14

Jag vill bara tala om för er alla att jag fyller år idag. 13 år faktiskt, så jag blir tonåring. Vad det nu innebär?


Alla flaggar för mig idag, fast matte påstår att flaggorna beror på att det är Sveriges nationaldag. Jag säger bara: jag tror vad jag vill!


Matte var snäll och gick upp tidigt imorse och gav mig frukost. Hon har även lovat att jag ska få något extra gott till middag. Undra vad det blir?


Jag önskar er alla en skön dag. Mjau, mjau på er.


Ovido - Quiz & Flashcards