Alla inlägg den 27 juni 2008

Av eva - 27 juni 2008 19:36

Ja, det har blivit lite si och så med skrivandet sista dagarna. Men det var ju ingen nyhet för er, eftersom jag förvarnat om att det kan bli lite uppehåll nu i sommar. Men det var roligt att läsa att jag och lejonet är saknande. Det värmde våra hjärtan.


Jag såg att lejonet redan hunnit ge sig till känna idag och nu är det min tur.


Igår stängde jag på fritids. Vi stänger klockan 17.30 och min buss går 17.35 Den missade jag igår och det som retar mig mest är föräldern som kom försent inte ens bad om ursäkt för att hon var sen :-(    Nu är det bara en halvtimme till nästa buss, så det var ju ingen större katastrof för mig.


Varje dag nu under sommarlovet har vi någon form av organiserad aktivitet. Eftersom fritids ligger ute på landsbygden, så får vi nöja oss med aktiviteter i dess närhet eller på fritids.


Idag tog jag mig mina stansar som jag införskaffat till min nya hobby: scrap-booking. Så många av barnen har tillverkat kort i olika former idag. Jag plockade fram olika pysselsaker vi hade på jobbet och papper i olika färger. Jag lovar att fantasin och kreativiteten flödade.


Jag önskar er alla en  trevlig helg. Kram

Av eva - 27 juni 2008 16:12

Nu har matte och jag lekt kurragömma. Det är den roligaste lek jag vet, eftersom jag hittar så bra gömställen och där ligger jag bara och tar det lugnt medan matte letar efter mig.


Idag hittade jag ett nytt gömställe. Jag bad matte fota mig innan hon gick och la sig för att vila, matte blev nämligen trött av att leka. Hon hälsar att hon ska skriva något ikväll. Men här gömde jag mig alltså. Mjau, mjau på er alla.


Ovido - Quiz & Flashcards