Alla inlägg den 25 juni 2008

Av eva - 25 juni 2008 20:25

Fram till semestern har jag ju onsdagarna fria, så idag har jag varit till äldreboendet. Jag och en rullstolsburen dam var ute och promenerade i solskenet och blåsten. Hade det inte varit för denna envisa och kalla blåst, så hade det varit riktigt skönt ute. Stackarn, hon frös så lätt och jag är inte alls frusen av mig, men jag var glad att jag föreslog att hon skulle ta på sig en jacka innan vi gick ut. Vi hittade en plats i lä där det stod en bänk. Där stannade vi och sedan satt vi där och bättrade på solbrännan :-) 


Det var en jättetrevlig dam att prata med. Hon berättade att hon hade barn och barnbarn 20 mil därifrån, så det var inte så ofta hon fick besök. Hon verkade ha dåligt med andra bekanta. Tråkigt att höra sådant, men hon var så glad över att jag tog med henne ut.


Ha en bra kväll. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards