Alla inlägg den 10 juni 2008

Av eva - 10 juni 2008 20:57

I morgon är det skolavslutning och sedan sommarlov för barnen. Jag ska som sagt var jobba på fritids i sommar.

Men först är det tre studiedagar. På torsdag ska vi skriva kvalitetsredovisning och i mitt arbetslag brukar vi hänga upp oss på småsaker som tex hur meningen ska  lyda. Vi kan sitta och diskutera ordval, meningsföljd mm. Det kanske blir lätt så när lärare ska skriva. På fredagen ska vi grovplanera hösten och på måndagen ska vi ägna oss åt lokalbyte. Flera klasser ska byta klassrum, så då ska vi bära och möblera.


Sedan är det fritids som gäller för min del till och med vecka 29. Därefter ska jag ha tre veckors semester. Har inte planerat så mycket, men en tur ner till västkusten är ett måste. Det är ingen sommar om jag inte får stå på en klippa dyka ner i det salta havsvattnet och klappa en manet. Annars blir det dagsutflykter och bara slappa på semestern. Jag har ju även en ledig dag i veckan de veckor jag jobbar i sommar, så då kan jag också passa på att göra lite saker.


Nu under sommaren tänker jag ta det lite lugnt från bloggandet, om jag kan :-)   Men tror att det är bra om jag kan avhålla mig från datorn, då jag har lätt för att fastna framför den. Men vem vet, lejonet kanske passar på att blogga ibland.


Jag önskar er alla en riktig skön sommar. Kram från mig och lejonet.

Ovido - Quiz & Flashcards