Alla inlägg den 29 juni 2008

Av eva - 29 juni 2008 16:56

Eftersom min matte är trött och bara hostar samt ligger på soffan, har jag passat på att låna datorn. Inne  hos Kaela hittade jag underbara visdomsord. Läs ordentligt nu alla katter som finns här och glöm inte att visa detta för matte och husse.

Läs och begrunda:

Kattens tio budord.

1. Jag är herre i ditt hus

2. Du ska inte ha några andra husdjur än mig

3. Du ska aldrig ignorera mig

4. Jag kommer att ignorera dig när jag känner för det

5. Du ska vara tacksam för att jag över huvud taget ägnar dig någon tid under dagen

6. Glöm inte bort min matskål och se till att hålla den full

7. Du ska lägga det mesta av dina pengar på leksaker och presenter åt mig

8. Du ska alltid ha ditt knä ledigt för mig att krypa upp i

9. Du ska slösa med kärlek och uppmärksamhet på begäran

10. Framför allt, du ska göra vad som helst och allt som behövs för att göra mig lycklig


Mjau, mjau på er alla.

Av eva - 29 juni 2008 14:23

ja, så låter jag numera. Detta virus kom nog via datorn från bloggvännen Yvonne, som nu är frisk (nästan i alla fall).


Jag hostar så all kraft försvinner från mig. Orkar inte göra så mycket och om jag gör något så börjar jag hosta. Som tur är har jag super-duper hostmedicin hemma. Den innehåller morfin, så jag sover jättegott. Tar mig en sup morgon och kväll.


Har just sett ännu en Morden i Midsomerfilm. Tyvärr råkade jag slumra till lite och vaknade lagom till när de arresterade mördaren, som tur var. Mitt lejon var inte intresserad filmen. Tacka vet jag fotboll, sa han. Han ska se matchen ikväll, men det får han göra ensam. Jag behöver sova.


Ha det så bra och sköt om er. Kram

Av eva - 29 juni 2008 03:46

Hos min bloggvän Kaela fick jag följande utmaning: 5 saker jag skulle göra om jag vann 79 miljoner (som någon lär ha gjort).

1. Skänka pengar till Cancerfonden

2. Skänka pengar till Amnesty

3. Skänka pengar till 2 nära vänner som av olika anledningar fått ekonomin körd i botten.

4. Betala av mina lån

5. Se till att investera pengar på ett bra sätt, så att jag inte behöver oroa mig för ålderdomen.


Vad skulle du göra? Lämna gärna en kommentar om du antar utmaningen.


Ha en underbar söndag och glöm inte Carpe diem. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards