Alla inlägg den 9 juni 2008

Av eva - 9 juni 2008 16:38

För någon månad sedan skrev jag här på bloggen att min rektor ville att jag skulle ansvara för en av förskoleklasserna till hösten, men att jag ville fortsätta att jobba med "min" pojke. Nu är det klart!! Jag får fortsätta att jobba med "min" pojke :-)  Så nu till hösten börjar jag tvåan *s*


Jag funderar på om min rektor ville kolla hur mycket jag skulle "bråka" och kräva att få jobba kvar som elevassistent. Han vet att jag inte gillar konflikter och därför många gånger ger mig, istället för att hävda det jag vill. Men det känns jätteskönt att jag verkligen sa till honom, vid ett flertal tillfällen, att jag ville fortsätt att jobba som jag gör nu.


Kramar från en blivande tvåa-kladdare *ler*

Av eva - 9 juni 2008 16:30

Idag har hela skolan haft en lekdag på ett grönområde alldeles i närheten av skolan. Området kallas för High Chaparall. Denna lekdag är tradition och idrottsläraren är ansvarig för den, men alla lärare får varsin station som de ansvarar för. Det fanns brännboll, fotboll, kubb, boccia, tipspromenad, hopprep, rockringar mm.


Detta grönområde ligger mellan två skogsdungar, så oftast blir det jättevarmt där och luften står still. Men idag hade vi tur, det blåste från rätt håll samt att det inte var lika hett som det varit i helgen.


Mattanterna kom med lunch till oss, korv med bröd och festis. Det smakade gott i gröngräset.


I morgon är det sista skoldagen och på onsdag är det avslutning. Eftersom jag har semestertjänst, så ska jag jobba på fritids fram till min semester. Jag har fått ett jättebra schema för sommaren. Jag ska jobba måndag, tisdag vara ledig onsdag samt jobba torsdag och fredag under sommaren. Passar mig jättebra.


Ha en jätteskön sommarkväll. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards