Alla inlägg den 4 juni 2008

Av eva - 4 juni 2008 16:17

Jag har varit en person som alltid ställt upp för alla, men nu har jag lärt mig att säga nej. För jag kom till den insikten att jag hade folk runt omkring mig som utnyttjade att jag alltid ställde upp. Till dessa människor sa jag nej och sedan försvann de ur mitt liv. Så mycket var vår vänskap värd, om den nu var värd ordet vänskap.


Men jag vågar även säga nej till människor som är mina vänner. Jag kan även idag ringa och ge återbud till någon som jag lovat att hjälpa utan att få dåligt samvete. Förut så pressade jag mig till att ställa upp, eftersom jag faktiskt hade lovat. Jag känner att jag mår så mycket bättre när jag tar hänsyn till vad jag vill, känner för, orkar med mm.


Det är tack vare 12-stegsprogrammet som jag blivit mer omtänsksam och snäll mot mig själv. För jag är faktiskt värd det!


Jag är jag och jag duger!


Ha det så gott mina vänner och hoppas att ni inte smälter bort i värmen! Kram


Ovido - Quiz & Flashcards