Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Sommarläsning

Av eva - 16 juni 2008 16:01

Idag fick jag ett paket med posten. Det innehöll "Tillbaka på Blossom Street" av Debbie Macomber. Det är en fortsättning på boken "Butiken på Blossom Street".


Denna bok har jag väntat på i evigheter. Ringde förlaget förra veckan, för jag började verkligen fundera på om jag beställt den eller inte. Ibland sviker minnet mig och jag glömde spara kvittot på beställningen. Jo då, boken var beställd, men de har bara utskick en gång i månaden och jag hade lyckats beställa precis efter ett utskick.


Här har det regnat större delen av dagen, välbehövligt faktiskt. Men jag har inte lycktas pricka in uppehåll för att ta mig till posten. Ska göra ett försök när jag loggat ut härifrån.


Ikväll ska jag till en arbetskamrat. Vi ska avtacka vår arbetsenhetsledare. Meningen var att vi skulle ha picknick i Stadsparken, men vädret är inte på vår sida så vi tar det säkra före det osäkra och invaderar hemmet till en i arbetslaget. Hon har varit min ae-ledare i sju år, alla år jag varit på nuvarande skola. Hon har varit jätteduktig som ae-ledare, så hon kommer att lämna ett stort tomrum efter sig. Hon ska börja jobba som rektor på en annan skkola i vår kommun och jag önskar henne lycka till med nya jobbet.


Ha en skön kväll. Kram

 
 
A-E

A-E

16 juni 2008 22:53

Kollar in och säger hej. Potter ligger här bredvid och hälsar till Lejonet.

Kram A-E

http://kattmamma.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

17 juni 2008 06:41

Så härligt att ligga i hängmattan och läsa hela sommaren. Visserligen får jag läsa, men studier. Och det är svårt att trycka in bärbara där så jag får nog sitta upp inomhus och läsa.
/Helena

http://www.marihelena.net

 
Ingen bild

Christa

17 juni 2008 11:20

Hej vännen.
Testar på prov en ny blogg. Har kvar den gamla men kör på den här adressen ett tag.

Tror du vet vem jag är om du läser hos mig ;)

Kram
Christa (X)

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

17 juni 2008 15:18

Den boken er bare helt skjønn:)
Klarte ikke legge den fra meg da jeg begynte å lese den, så jeg satt oppe til to en natt.
I dag fikk jeg noe spennende i posten, og det har jeg blogget om..
Filmen om Arn - tempelridderen.

Gleder meg til å se den, tar den i ettermiddag for klarer ikke vente helt til i kveld.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards