Alla inlägg den 1 april 2008

Av eva - 1 april 2008 18:58

På SVT:s textsida hittade jag följande aprilskämt, tror jag.


1. Den svenska Posten och den danska Posten ska gå ihop. Facket godkänner detta och säger att de ska gynna konsumenterna.


2. Receptfri medicin ska säljas i affärer, på bensinstationer och hotell.

Detta har det ju pratats om förut, men då har det endast varit tal om affärer. Har aldrig hört talats om att vi ska kunna köpa receptfri medicin på bensinstationer och hotell.


Radion har jag faktiskt inte lyssnat på idag, därför har jag inga aprilskämt därifrån.


Nu ska jag gå på styrelsemöte i min brf. Kram

Av eva - 1 april 2008 18:03

Idag när jag kom till jobbet så dök jag på tidningen. Vad skulle det vara för aprilskämt i år då?

Utanför stadens centralstation står en staty som heter "Näckens polska." Som namnet säger är det en staty på näcken och han är ju naken. Men att se en naken staty det första man gör när man kommer till vår stad kan ju väcka anstöt, så nu ska han skylas. Ja, i alla fall hans snopp.


Tidningen hade flera förslag på detta. Det ena värre än det andra.



Klicka för större bild

Skriv gärna och tala om vilka aprilskämt som fanns i era tidningar.


Ha en bra kväll och lura någon, om du inte redan gjort det. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards