Alla inlägg den 29 april 2008

Av eva - 29 april 2008 17:07

Igår och idag har jag haft klassen själv, eftersom klassläraren tagit semester och stuckit till Kreta. Det har gått jättebra att vara själv med klassen och min pojke har skött sig bra. Själv är jag väldigt trött, för det blir väldigt intensivt att ha klassen själv samt att jag jobbar fem timmar istället för fyra timmar. De timmar som jag jobbar extra sparar jag och tar ut dem som komp när jag ska till läkaren. Då slipper jag ta semester för läkarbesök. Semesterdagarna kan ju användas till roligare saker än att gå till doktorn.


Idag har det varit redovisning av vårt historiatema, från istid till vikingatid. Alla klasser i F-3 har haft detta tema, så barnen redovisade inför varandra. Vi har ett storrum där vi kan tränga ihop oss, cirka 145 elever. Alla klasser hade väldigt bra redovisningar. Min klass hade gjort runstenar som grupparbete och dessa redovisade de. Själva runstenen var en frigolitbit och sedan hade de skrivit på den med runskrift. De skrev med röd pastellkrita och sedan målade de över med grå vattenfärg. Runstenarna blev jättefina. Bild kommer i morgon för de bilder jag nu har i kameran är barnen med på och då vill jag inte lägga in dem här på bloggen. Jag glömde att ta bilder på själva runstenarna.


I morgon är det lovdag från skolan, men jag ska jobba på fritids. Ska jobba heldag i morgon och vara ledig på fredag.


Jag önskar er alla en trevlig tisdagskväll. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards