Alla inlägg den 8 april 2008

Av eva - 8 april 2008 19:19

Ja, idag har jag jobbat heldag. Detta gör jag en gång i månaden för att känna mig lite delaktig både i mitt arbetslag och på  skolan i stort.


När jag jobbar bara fyra timmar per dag, så hamnar jag lätt lite utanför. Möten ligger  på eftermiddagarna och jag jobbar bara förmiddagar. Mina fyra timmar tillbringar jag i klassrummet eller ute på rast med "min" pojke.  


Idag berättade min ae-ledare att hon ska sluta på vår skola och börja som rektor på en annan skola. Det var väldigt tudelade känslor jag fick när hon berättade det. Hon är en jätteduktig ae-ledare, så jag är ledsen att hon slutar :-(    Men jag vet också att hon vill ha jobb som rektor, hon känner att hon behöver nya utmaningar. Detta unnar jag henne verkligen, så jag är glad för hennes skull :-)


På arbetsplatsträffen pratade vi naturligtvis om hur hösten ska se ut. Detta läsår har vi en förskoleklass och det är därför jag blev tillfrågad för ett år sedan om jag ville jobba som assistent. Läsåret som kommer är det två förskoleklasser och min rektor vill att jag ska ta den ena klassen. Det vill jag inte!!! Jag trivs jättebra att jobba som assistent och "min" pojke ska ha assistent nästa läsår också. Jag har sagt till min rektor att jag vill fortsätta att jobba som jag gör nu, men tyvärr så kan ha säga att jag måste ta klass. Att sätta in en ny assistent till "min" pojke skulle bli jättejobbigt, både för honom och klassen han går i. "Min" pojke har autistiska drag, så det har kostat blod, svett och tårar att bygga upp den relation vi har idag. Skulle vara synd om den raserades. Vi får väl se vad som händer i framtiden. Min rektor är inte speciellt duktig på att ha någon framförhållning, så jag är glad om jag vet innan semestern i sommar vad jag ska göra i höst.


Nu önskar jag er alla en trevlig kväll. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards