Alla inlägg den 9 april 2008

Av eva - 9 april 2008 13:52

Ja, detta verkar vara veckans stora fråga. Både här i Sverige och i det stora landet i väster (Norge) har brevet från skatteverket börjat komma.

Jag fick mitt igår. Kommer att få tillbaka lite pengar :-)


På mitt kylskåp har i många år ett vykort suttit och det ser ut så här:

Vänner är en förmögenhet som vi, tack och lov, inte behöver skatta för. Men en förmögenhet ska man förvalta väl, så jag vill bara säga: förvalta era vänner väl! En förmögenhet som förvaltas väl växer. Inte kanske så att vi får fler vänner, men att vänskapen fördjupas med de vi har.


Genom att börja blogga har jag fått nya vänner. Jättekul! Tack för att ni visar er vänskap genom roliga, trevliga, snälla kommentarer på min blogg. Jag uppskattar er. Kram

Av eva - 9 april 2008 05:58

Är ledig idag, eftersom jag jobbade heldag igår. Kan alltså sova hur länge som helst, men tror ni att min katt tar hänsyn till det. NEJ! Klockan 05.30 kommer han och påstår att han är vrålhungrig. Det bästa sättet att få tyst på honom är att gå upp och utfodra honom.

När jag slänger ett öga ut genom fönstret så tror jag att jag drömmer. Det är alldeles vitt ute! Och nu menar jag inte lite vita fläckar här och där. Utan gräsmattan är alldeles vitt, träden är vita och det är alldeles vitt på taken. Jag får nypa mig själv i armen för att verkligen kolla om jag är vaken eller inte. Jo, tyvärr är jag vaken och det är fortfarande alldeles vitt ute. Termometern visar nollgradigt, så snön kommer ju att smälta bort under dagen. Men vart tog våren vägen?!


Önskar er alla en skön onsdag och glöm inte carpe diem. Kram från en som tänker krypa ner i sängen igen.

Ovido - Quiz & Flashcards